حرکت های جهادی دانشگاه مازندران

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

بسیجی باید روحیه جهادی داشته باشد.

سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۳۴ ب.ظ

سرلشکر جعفری: بسیجی باید روحیه جهادی داشته باشد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروهای انقلابی و بسیجی باید روحیه جهادی داشته باشند.

بسیجی جهادی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهادگر به نقل از واحد مرکزی خبر؛ سرلشکر پاسدار جعفری در همایش بزرگداشت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی به آیه 65 سوره نساء اشاره کرد و افزود : این آیه ضرورت ولایت پذیری را مورد توجه قرار می دهد و منظور از ولایت پذیری نیز در این آیه این است که باید در برابر تصمیم و حکم ولایت تسلیم محض بود.

وی گفت: به ویژه مسئولان نظام اسلامی که می خواهند سیاست های رهبری نظام و اسلام را پیاده کنند ، باید این شرط اصلی یعنی ولایت پذیری را داشته باشند ، اما شاهدیم که در برخی موارد که می خواهیم فردی را با این آیه تطبیق دهیم دچار اشتباه می شویم.

وی گفت: این مشکل همیشه در طول تاریخ انقلاب اسلامی با ما همراه بوده است و ریزش ها و رویش های انقلاب اسلامی نیز در این مسیر تعریف می شود.

سرلشکر جعفری افزود: هر سال عاشورا و واقعه کربلا تکرار می شود و ما عزاداری می کنیم و تلاش داریم تا فلسفه عاشورا را بفهمیم و نهضت عاشورا را با وقایع امروز تطبیق دهیم.

وی گفت: این معیاری اصلی است و باید حواسمان باشد و نیروهای اصلی و بسیجیان که پیشتاز انقلاب هستند باید این معیار اصلی را مدنظر داشته باشند.

فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: البته ممکن است برخی نظر دیگری غیر از نظر ولایت داشته باشند و آن نظر را صادقانه بیان کنند ، اما کسی که خود را ولایی می داند نباید نظری غیر از نظر ولایت داشته باشد و باید این موضوع را باور کند که نظر ولایت درست تر و حق است و البته این موضوع سخت است.

سرلشکر جعفری افزود : رتبه پایین تر این است که وقتی نظر ولایت مطرح می شود و ما نیز نظری داریم، باید براساس نظر ولایت حرکت کنیم.

وی افزود: باید این موضوع را در مواضع سیاسی و اقتصادی مد نظر داشته باشیم و بتوانیم آن حالت آفندی و تهاجمی که رویه حضرت امام راحل نیز بود ، حفظ کنیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بحث ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی در راه یاری دین خدا تصریح کرد: هر نیروی انقلابی و بسیجی باید این روحیه را داشته باشد و این بسیار مهم است.

وی افزود: البته این روحیه جهادی فقط در برابر تهدیدات سخت مطرح نیست بلکه در همه صحنه های انقلابی اعم از علمی، فرهنگی ، سیاسی و عقیدتی است که با این روحیه نیز فاصله زیادی داریم.

سرلشکر جعفری گفت: البته وقتی می خواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم ، می بینیم که با حد مطلوب مورد نیاز انقلاب اسلامی هنوز فاصله بسیاری وجود دارد تا این روحیه در میان نخبگان عرصه انقلاب جا بیفتد.

وی افزود : البته منظور از نخبگان، مفهوم رایج نیست بلکه قشر دانشجو و قشری است که خدا به آنها استعداد بالاتری داده است و در عرصه های علمی می توانند برای جامعه حرکت کنند.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه با30 سال تجربه مدیریتی به این نتیجه رسیده ام که سیستم اداری ما هنوز انقلابی نشده است گفت: درسال 73 در جلسه ای به رئیس جمهور وقت همین نظر را ارائه دادم که هنوز سیستم اداری ما انقلابی نیست.

وی افزود: اگر دانشجوی انقلابی و بسیجی بخواهد خودش را برای نقش تعیین کننده در اهداف انقلاب بسازد باید روحیه انقلابی داشته باشد.

سرلشکر جعفری در پاسخ به سوال دانشجوی دیگری که درباره تداوم روحیه جهادی پرسید گفت: یکی از اقدامات غیرانقلابی که شاید ازجانب کسانی که می خواستند سپاه را با ارتش ادغام کنند، انجام شد؛ ادغام وزارت جهاد سازندگی با کشاورزی بود که بزرگترین ضربه به بخش کشاورزی زده شد.

وی با بیان این که بسیج سازندگی هم اکنون همان روحیه جهاد سازندگی را ادامه می دهد افزود: از ادغام وزارت جهاد سازندگی با کشاورزی خیلی ضربه خورده ایم.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۰
جهادی دانشگاه مازندران

نظرات  (۱۷)

۱۱ دی ۹۲ ، ۱۳:۳۱ بچه های جهادی بسیج دانشجویی علوم پایه
سلام علیکم.راست گفتن....
اگر بسیجیی روحیه جهادی و روحیه پاک نداشته باشه, بسیجی نیست...
واگر جهادیی روحیه بسیجی وار نداشته باشه,جهادی نیست....
             
                                  بسیجی+روحیه جهادی=بسیجی واقعی
                                          
                           سر بزنید......................bddmumz.blogfa.com
پاسخ:
حالا حاصل جمع عبارت زیر بگو چی میشه؟
 
                         بسیجی واقعی + شرکت در اردوهای جهادی = ؟؟؟؟؟

دیگه نور علی نوره

بسم الله

بابا چرا بسج علوم پایه اینقدر میاد میره لینکش نمی کنید ؟؟؟؟؟ حیفه مطالب خوبی داره  لینکش کنید

پاسخ:
چشم...
لینکش کردم
بصیرت سردار منو کشته
همه ی بن بست ها با روحیه جهادی باز میشه
و تمامی کلیدها...
پاسخ:
بله آقای استاد همه مشکلات با داشتن روحیه جهادی رفع میشه

   سلام جهادی ها

  براغافل گیری جهادی ها مستند  اردو جهادی  نوروز90 دانشگاه  رو, شب گذشته پخش      

   کردن!!!!!!!!!!!!!!!!!

    عجبا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    شب امتحانی خوب بود!!!!!!!!!!!

  سربلند باشید درامتحان ها انشا الله

  دعا براجهادی ها یادتون نره

  درپناه حق

 

 

 

۱۷ دی ۹۲ ، ۱۶:۳۶ بچه های بالا
سلام
من میخوام یه باید بگم که دوس دارم همه انجامش بدن
اینکه جهادی ها باید بسیجی و بسیجی ها باید جهادی باشن. پس از تمام جهادی ها میخوام بیش از پیش بسیج دانشگاه رو یاری کرده و از بسیجی های دانشگامون به خصوص اقای فرمانده میخوام تو کارای جهادی هم قدم بردارن.
اینو به اقای کتابچی برسونید که تا جایی که ما اطلاع داریم تمام فرمانده بسیج ها تو کارای جهادی شرکت میکنن. درسته سرش شلوغه ولی وقت خالی هم تو زمانی که بچه ها میرن جهاد داره پس یاریشون کنه.
متشکر.اگه جواب اقای کتابچی رو هم در مورد این مطلب تو جوابم بنویسید ممنون میشم.
در پناه ایزد یزدان پیروز باشید.
پاسخ:
سلام.
برمنکرش لعنت...
نظر فرماندهی‌:با اینکه باید بگم من توی همه مراسمات بسیج نیستم ولی حق با شماست بنده هنوز اردو جهادی نیومدم و ان شاءالله سعی میکنم امسال حتما درخدمت جهاد و جهادیا باشم.
ضمنا آقای کتابچی گفتن که بپرسم اسمتون چیه؟خیلی دوست داشتن بدونن!
شما هم اگه دوست دارید میتونید اسمتونو بگید...
۱۹ دی ۹۲ ، ۱۳:۰۳ جهادی ام
سلام به دوستی که اسمش بچه های بالاست.
اولا تاجایی که من میدونم ماتوی بسیج و جهاد بالا و پایین نداریم انشاءا...هم سطح باما بشید و دیگه اینکه بسیج هم مثل بقیه تشکلات بخش علمی و سیاسی و...داره،سازندگی (جهاد)هم یکی از ااین بخشهاست.قرارنیست همه بسیجیها توی همه بخشها باشن.در ضمن فرمانده تاحالاحسابی ازمون حمایت کردن.ماهم خوشحال میشیم اگه براشون ممکن بودبیان جهادی.
یاعلی مدد
جان من بی خیال شو حتماجناب فرمانده بزرگ برادرکتابچی مدضله العالی رودعوت کردین که بیادجهادروهم تفکیک کنه.داداش بهت برنخوره ولی خداییش طرح برابسیج داشتیم ترسیدیم بگیم ازبس خشن برخوردمیکنی.جهادی میخای م برارمحمودرحیمی تمام بی بورده
۲۱ دی ۹۲ ، ۲۱:۴۸ جهادی دانشگاه مازندران
سلام حاجی
فقط خواستم اینو بگم که ما همین الآنش هم تو جهاد تفکیکی کار میکنیم.
ضمنا آقای کتابچی هم تفکیک نکرد.ما قبل آقای کتابچی هم تفکیکی کار میکردیم
ضمنا اینقدی هم که میگی خشن برخورد نمیکنه.جهادی خوانی محمود رحیمی که ۱۰۰٪ شک نکن
۲۲ دی ۹۲ ، ۱۱:۱۹ بچه های جهادی بسیج دانشجویی علوم پایه
سلام علیکم.
ابتدا یکسری شبهات رو مشخص کنیم....
1-مسیله تفکیک به شخص ربط نداره و شاکله و استخونبندی بسیج و جهاد  همینه.  پس الکی مسیولین حوزه یا برادر کتابچی رو سر زنش نکنیم چون اتفاقا باید تفکیک انجام بشه....
2-مسیله ترس مطرح شد که بد برداشت شده....برادر کتابچی اتفاقا در بر خورد و اخلاق تا الان اشکالی دیده نشده...پس منطقی تصمیم بگیریم و نظر بدیم...
3-در مورد حمایت برادر کتابچی از جهادی های عزیز...تا اونجایی که ما اطلاع داریم چیزی برای بچه های جهادی عزیز کم نذاشتن و همیشه حامی اول بچه های جهادی بودند...
4-برادر محمود رحیمی دوست داشتنی و برادر علی کتابچی دوست داشتی هر دو جز افراد بسیار بسیار  بسیجی و جهادی هستند...
5-ما بچه های جهادی بسیج دانشجویی علوم پایه از مسیول پایگامون خیلی رازی هستیم و خیلی حمایتمون میکنه و یک بار از ایشون پرسیدیم چرا اینقدر از ما حمایت میکنید گفتند: چون دوست دارم یک جهادی باشم و برادر کتابچی صفارش کردند که تا میتونم از بچه های جهادی حمایت و کمکشون کنم......
     بسیار بسیار دوست داریم یک بسیجی جهاد گر باشیم........
         
                       حتما سر بزنید............bddmumz.blogfa.com

۲۳ دی ۹۲ ، ۱۲:۳۲ مسول تدارکات حوزه بسیج
 سلام دوستان گلم ، انتقاد شما از کتابچی کاملا درست است ولی به نظر میرسه از اونجایی که در ایام تابستان در داهاتشون مشغول کار هست نمیرسه بیاد ولی بازم قابل توجیه نیست 

۲۳ دی ۹۲ ، ۲۳:۱۰ امید شریفی
سلام
نظرتون چیه بچه ها امسال کار جهادی رو یکم زود تر رو خودمون با ایجاد حلقه های تفهیمی شروع کنیم این جوری اصلا حتی تو نظرات هم اسم تفکیک نمیاد اخه حیفه از این زمان کم ولی طلایی بیشتر برای اصلاح خودمون استفاده کنیم چون خیلی چیزا باید تا قبل از شروع زمان اردو جهادی برای اعضا مشخص شده باشه یا حداقل براشون خیلی چیزا حل شده باشه و دوران اردو باشه برای تمرین و تمرین وتمرین.
۲۳ دی ۹۲ ، ۲۳:۱۹ دانشجوی جهادگر
 سلام بچه ها
 اینجا وبلاگ جهاده نه تریبون انتقاد به مسئولین،اخلاق اونا و....
انتقاداتونو یه جوردیگه به گوششون برسونین این طوری جو به خاطر مدافع یا مخالف بودن یه عده متشنج میشه.البته این نظر من بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
۲۸ دی ۹۲ ، ۱۰:۴۹ بچه های بالا
سلام
از جواب آقای کتابچی خیلی خوشحال شدم که امسال میرن اردو جهادی. ما تا هر وقت بخوان کمکشون می کنیم که تو کاراشون تنها نباشن. به فرماندهی سلام برسونید و بفرمایید که ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.
درود درود درود
اسمم رو میخواستن که اونم بچه های بالاست.
پاسخ:
سلام...
این نظرتون رو هم واسه آقای کتابچی خوندم، خیلی خوشحال شد و به شما افتخار کرد
۰۱ بهمن ۹۲ ، ۲۱:۲۱ یک عدد جهادگر

سلام علیکم.

ببخشید تند حرف میزنم...

ولی خواهشا انقدر تعریف و تمجید نکنین از هم...

اگه اینجا تریبون آزاد با موضوع "فرمانده و رفتارش!" هست...پس به گوش فرمانده کتابچی برسونید: "داغی که شما زدی رو دل ما..."

ول کن دادا بی خیال...

این نیز بگذرد...

ما هم خدایی داریم....

من نمیدونم چرا همه ی بحث ها به محمود رحیمی ختم میشه؟
بحث کتابچی به آقا محمود رحیمی چه مربوطه که بعضی ها گفتن...
پاسخ:
این نشان از محبوبیت و مردمی بودن آقای رحیمیه

سلام.متاسفم برای منافقینی که در بسیج هستند.بسیج روحیه پاک دارد.

ذات بسیج را خراب نکنید.

یه مقدار با نیت وارد شوید.

پاسخ:
خدا رو شکر بین بچه های بسیجی ما چنین افرادی نیستند...
خدا رو شکر همه نیت پاک دارند

سلام و علیکم

اینجارو خوب دقت کنین:

الان جنگ،جنگ تفکرهاست!!!

بسیجی ک توش بدون تفکر عملی رخ دهد جز آسیب حاصلی نخواهد داشت!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی