حرکت های جهادی دانشگاه مازندران

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب

سردار نقدی امروز در دوره خط امام سازندگی گفت: در حرکت‌های جهادی جوهر جهاد است و مهم نیست شکل جهاد چگونه باشد؛ هر لحظه و هر مکان فرصت جهاد نظامی و جان دادن و جانبازی نیست؛ اما مسئله مهم مسئله جوهر جهاد است که اگر در وجود شخصی باشد چه شرایط جهاد نظامی باشد چه نباشد، جریان تعالی‌بخش ادامه دارد.

سردار نقدی

شرح سخنرانی در ادامه مطلب

 محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در دوره خط امام سازندگی در مجتمع فرهنگی دانشجویی سیدالشهدا(آبعلی) و در میان مسئولان گروه‌های جهادی بسیج کل کشور بیان داشت: در حرکت‌های جهادی جوهر جهاد است و مهم نیست شکل جهاد چگونه باشد؛ هر لحظه و هر مکان فرصت جهاد نظامی و جان دادن و جانبازی نیست؛ اما مسئله مهم مسئله جوهر جهاد است که اگر در وجود شخصی باشد چه شرایط جهاد نظامی باشد چه نباشد، جریان تعالی‌بخش ادامه دارد.


وی افزود: جوهر جهادی خصیصه‌های زیادی دارد؛ اما دو خصوصیت آن هم در میدان دفاع مقدس بوده و هم در اردوهای جهادی مشاهده می‌شود و اولین خصوصیت آن ایمان و پایبندی به ایمان است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: ایمان باعث تکلیف‌گرایی می‌شود؛ برای یک حرکت جهادی شاید هزاران دلیل باشد و این همان استدلالی است که در دفاع مقدس بوده در جنگی که ایران با دو پیمان نظامی ناتو و ورشو در حال مبارزه بود، وقتی امام راحل فرمان می داد جزایر مجنون بایدحفظ شود، تمام رزمندگان می‌‌گفتند این تکلیف است و نبردی پیش می‌آمد که دنیا نمونه‌اش را ندیده و این یکی از ارکان همان جوهر جهادی است.


سردار نقدی گفت: رکن دیگری که جوهر جهادی مسبب آن می شود، این است که عنصر جهادی باعث ایثار می‌شود یعنی برای خدا بودن و برای دیگران کار کردن به جای برای خود بودن و برای خود کار کردن که در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل هم همین خصیصه قابل مشاهده بود و رزمندگان از سنگر تا خط مقدم سعی  می‌کردند بیشترین خدمت را داشته باشند.


وی افزود: حالا که همین روحیه جهادی علاوه بر ایران در فلسطین و لبنان ایجاد شده می‌بینید که کسی جرات نگاه کردن به آن‌ها را هم ندارد و چگونه آن‌ها در تمام زمینه‌ها حماسه می‌آفرینند.


رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: حرکت‌های جهادی فعلی قابل تقدیر است؛ اما انتظار می‌رود دو موضوع دیگر هم از طرف جهادگران در مناطق جهادی پیگیری شود یکی از آن‌ها آموزش‌هایی است که به روستائیان در جهت بالا بردن تولید ملی و خودکفایی داده می‌شود و دیگری مطالبه‌گری شماست، چرا باید در کشوری که در حال جنگ اقتصادی است، پول نفت صرف خرج‌ها و واردات‌های بیجا شود؛ چرا باید کالاهایی که خود فرصت تولید آن را داریم از کشورهایی که دشمن ما هستند وارد شود؛ اما هیچ کسی اعتراض نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۲
جهادی دانشگاه مازندران

نظرات  (۱)

۰۲ مهر ۹۳ ، ۲۳:۴۱ جهادی دانشگاه مازندران
خدا مسئولین خدمتگزار نظام و انقلاب رو در پناه خودش حفظ کنه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی